
Alen Glavaš
1979. Rođen u Novoj Gradiški
Rođen 13. siječnja 1979. godine u Novoj Gradiški, odrastao u Rešetarima s ocem, majkom i dva brata. Srednju školu pohađao u Novoj Gradiški, smjer autolimar, da bi se prekvalificirao za strojobravara. Srednju školu ipak završava tek naknadno, ali u međuvremenu se zapošljava i školuje kronološkim redom kako se ovdje može vidjeti.
1995. Lošinjska plovidba d.d.
U srpnju 1995. polaže ispit za Osposobljenost robe na malo, svjedodžba izdana od Birotehnike Zagreb, da bi se prvi put zaposlio 22. srpnja 1995. godine na Lošinjskoj plovidobi d.d. - prekooceanski brod, radno mjesto pomoćnika bijelog osoblja. Iduće dvije godine obavlja isti posao da bi 1997. bio unaprijeđen.
1997. Nove vještine i unaprijeđenje
Unaprijeđenje na poslove na palubi u svojstvu mornara. Stjecanje novih vještina: plivanje, upoznavanje timskog rada, odgovornost, mornarske vještine: vezanje čvorova, rad s opasnim sredstvima, snalaženje u zatvorenim prostorima, prilagođavanje vremenskim uvjetima, vježbe nasukavanja, vježbe izlijevanja nafte itd.
1999. vojni rok i Svjetske vojne igre
Vojni rok počinje služiti 12. svibnja 1999. u logistici u Požegi, Zagrebu te Novoj Gradiški. Za vrijeme trajanja vojnog roka radi u osiguranju 2. svjetskih vojnih igara te dobiva nagradu tadašnjeg predsjednika Republike Hrvatske, dr. Franje Tuđmana i generala Mate Laušića.
2000. doškolovavanje za poslove na brodu
Nakon odsluženja vojnog roka nastavlja poslove na brodu, a 2000. godine polaže sljedeće ispite: osposobljenost za poslove-rukovanje sredstvima za spašavanje, temeljna sigurnost na brodu, protupožarna zaštita, osnovna prva pomoć, osobna sigurnost i društvena odgovornost, rukovanje brodicom za spašavanje i spasilačkom brodicom, osim brze spasilačke brodice, voditelj brodice A kategorije.
2001. Obitelj i nastavak plovidbe
U kolovozu 2001. godine stječe uvjete za polaganje ispita za člana posade koji čini dio plovidbene straže (kormilar), položen o u Šibeniku, LK Šibenik. U listopadu 2001. se ženi i preseljava se u Novu Gradišku. Naredne godine u srpnju postaje po prvi put otac, a ubrzo se zapošljava na chemical tankeru, u svojstvu kormilara, Danske kompanije Herning line.
2003. Zaposlenje u Kontoar d.o.o.
Privremeno prekida plovidbu zbog suprugine bolesti. U travnju 2003. zapošljava se u Kontoar d.o.o. i taj se posao vodi kao prvo zaposlenje jer po dotadašnjim zakonima Republike Hrvatske, pomorci koji su bili uposleni nisu morali biti prijavljeni u službe HZMO i HZZO, već su isti bili plaćeni na ugovor i to samo za vrijeme trajanja ugovora, a naknadu za vrijeme kod kuće nisu mogli ostvariti.
2005. Nastavak plovidbe do 2010.
U listopadu 2005. godine ponovno se upošljava kao kormilar u tvrtki Marin Consulting Island, a od kolovoza 2006. godine na Atlandskoj plovidbi d.d. sve do 2010. (s prekidima, po ugovoru). U međuvremenu stječe diplomu za SSS - tehničar strojarstva te postaje član DVD Nova Gradiška. Po drugi put postaje otac u veljači 2010.i prestaje ploviti.
Putovanja
Točke na karti pokazuju preko 300 gradova diljem svijeta koje je Alen posjetio tjekom svoje pomorske karijere. Klik miša na točke pokazuje ime grada, godinu te brod kojim je plovio ako su podatci poznati.
izdvojene forografije
brod Marina 1995
brod Lipa 1995-1996
brodovi Liski i Washington 1996-1998
brod SamPan 1999-2000
brod Irafoss 2005
brod Mljet 2006-2007
brodovi Oluja i Sv. Nikola 2008-2009












Spašavanje Japanca iz Tihog oceana
Japanac koji se uputio iz San Francisca prema Osaki proveo je čak 64 dana sam na svojoj jedrilici. Na njegovu sreću, brod M/V Sveti Nikola našao se u neposrednoj blizini i spasio ga iz vremenske nepogode kobne za život. Akcija spašavanja 66-godišnjeg Teata Ikue (rođen 26.7.1945., mjesto Shizuoka)započela je 25.5. 2008. godine u 22:00 sata te je trajala punih 5 sati. Japanac je spašen, a njegova jedrilica ostala je uništena na moru. Za vrijeme akcije spašavanja, Alen Glavaš je kormilario brodom.
Slijepi putnici na brodovima
Unatoč svim kontrolama, slijepi putnici ponekad pronađu način da se ukrcaju na brod i skriju na mjesta gdje ih kontrola zaobiđe, ali praksa je pokazala da ih se opslije najčešće pronađe nakon par dana u kuhinji kad su u potrazi za hranom. Zakon nalaže da slijepi putnici mogu pomagati u poslovima na brodu ako žele no za to ih se mora adekvatno platiti.
Alen se sa slijepim putnicima prvi put susreo 1996. na brodu Lipa gdje su se ukrcali u Alžiru, a iskrcani su poslije u Portugalu. Iduće godine se ponovio sličan događaj na brodu Washington gdje je jedan od 2 slijepa putnika uspio pobjeći u Rotterdamu.
Požari
U plovidbi se susreo i 2 puta s požarom na brodu i to na Washingtonu kod obale Sjeverne Irske kad se brod umalo potpio, te drugi put 2000. godine na brodu Sam Pan blizu Brazila kad se zapalila strojarnica. šteta nastala požarom popravljena je u Buenos Airesu u Argentini.
Napad pirata
Napad pirata dogodio se u Indiji, u kolovozu 2007. na brodu Gundulić, na sidru ispred luke Haldija. Napad je započeo u 2 sata ujutro. U Alenovom dežurstvu pirati su primjećeni na brodu. Brzom intervencijom Alen zove pomoć i uzbunu za generalni alarm pri čemu pirati bježe s broda i nitko nije ozljeđen.
Zaleđeni u Baltičkom moru
Kako vatra može biti smrtonosna, tako i led. Na brodu Anette Theresa danske kompanije Herning Shipping došlo je do zaleđivanja usred Baltičkog mora. Led koji se taloži na brodu stvara prekomjernu težinu koja rezultira tonućem broda. Stvar su spasili ledolomci koji su pozvani u pomoć, a led se s broda čistio punih 7 dana i noći.
Nevrijeme između 3 ciklone
Posada broda Irafoss, negdje iznad Islanda, našla se u velikom nevremenu između 3 jake ciklone i gotovo se pomirila s najgorim mogućim scenarijom koji je postao itekako moguć no, uz snalažljivost kapetana i posade te puno sreće, sve je ipak završilo dobro.
Prolaz granice vremenske zone
Iz Los Angelesa preko Paciffica za Koreju, na Tihom oceanu prelazak vremenske granice 20. sbivnja 2008. godine. Prelazak s utorka na četvrtak.
Prvi put prolazak ekvatora
Na rođendan, 13. siječnja 2001. Alen prvi put prolazi ekvator.
Izljevanje nafte u Parani 2001
Na vezu San Nicolas u Argentini 25. lipnja 2001. godine prilikom ukrcaja nafte na brod došlo je do izljevanja nafte i ostalih derivata u rijeku Paranu. Kako su vježbe za ovakve situacije redovne i posada je obučena za ovakav posao, katastrofa je spriječena i posada je dobila nagrade od argentinske obalne straže.
Goran Ivanišević osvaja Wimbledon
U trenutku kad je naš poznati tenisač Goran Ivanišević osvojio Wimbledon, posada broda Sam Pan ulazi u San Nicolas.
Ostali bez goriva
23.3. 2001. brod Sampan od 200m i 60.000 tona nosivosti kukuruza iz Argentine za Maroco ostaje bez goriva 140 milja od Grand Canarija. SOS poziv u pomoć nakon kojeg dolazi tegalj i 3 dana nas remorkeri vuku do Grand Canarija po gorivo.
Ukrcaji - iskrcaji - brodovi
22.07.1995. Pula (Hrvatska) - 05.09.1995. Mali Lošinj (Hrvatska) - brod M/B Marina
31.10.1995. Antwerpen (Belgija) - 26.01.1996. Amsterdam (Nizozemska) - M/B Lipa
14.06.1996. Mali Lošinj - 10.09.1996. Mali Lošinj - M/B Marina
26.09.1996. Rotterdam (Nizozemska) - 11.03.1997. Gdynia (Poljska) - M/B Washington
07.06.1997. Mali Lošinj - 10.09.1997. Mali Lošinj - M/B Marina
23.10. 1997. Rotterdam (Nizozemska) 24.06.1998. Kraljevica (Hrvatska) - M/B Liski
28.09.1998. Brest (Francuska) - 31.03.1999. Waterford (Irska) - M/B Washington
16.12.2000. Aarhus (Danska) - 01.08.2001. Durban (JAR) - M/V SamPan
30.7.2002. Tallinn (Estonija) - 31.10.2002. Rotterdam (Nizoemska) - M/T Anette Theresa
31.10.2002. Rotterdam (Nizozemska) - 17.12.2009. Stockholm (Švedska) - M/T Anette Theresa
26.10.2005. Lubeck (Njemačka) - 28.05.2006. Hamburg (Njemačka)- M/T Anette Theresa
22.08.2006. Valparaiso (Čile) - 07.02.2007. Pula (Hrvatska) - M/V Irafoss
16.06.2007. Porto Marghera (Italija) - 09.11.2007. Surigao (Filipini) - M/B Mljet
29.03.2008. Houston (USA) - 06.08.2008. Port Kembla (Australija) - M/V Gundulić
26.12.2008. Long Beach (USA) - 27.04.2009. Antwerpen (Belgija) - M/V Sveti Nikola 1
26.10.2009. Ha Long (Vietnam) - 20.01.2010. Yokkaich (Japan) - M/V AP Sveti Vlaho
U galeriji iz djetinjstva se mogu vidjeti neke slike od mojih najranijih dana, prvih dana na brodu s ocem još 80ih godina, školskih dana, nastupa na boksačkim mečevima te posjet prvom rave partyu u Hrvatskoj "Under City rave 1993" u tunelu Grič (Zagreb)
"Za Domovinu možemo staviti sve na kocku, ali ne smijemo kocku staviti na Domovinu."
Ferenc Deak, političar (Mađarska)
U vrijeme mojih tinejdžerskih dana, početkom 1991. godine kad bih trebao uživati u životu, u druženju s društvom, trčanjem za djevojkama i svim drugim blagodatima života, nažalost započinje vojna agresija na Hrvatsku, tj. Domovinski rat.
U obranu doma stali su naravno gotovo svi vojno sposobni pa tako i članovi moje obitelji te uže rodbine. Neki su izgubili život, neki su ranjeni.
Slavko Sokić (1952.-1991.) - tetak
U mjestu Trnava, nedaleko od Okučana, od ispaljenih srpskih prjektila, jedna granata pogađa direktno mojeg tetka Slavka Sokića iz Cernika koji na licu mjesta gubi svoj život, 2. listopada 1991.
Štefo Glavaš - otac
Otac Štefo Glavaš također je stao u obranu domovine, prvo u ZNG pa poslije u 5. gardijskoj brigadi Sokolovi gdje je prošao sva ratišta od cijele hrvatske pa do Bosne i Hercegovine. U Mostaru je lakše ozljeđen.
Željko Poljak - ujak
Ujak Željko Poljak također je sudjelovao u Domovinskom ratu te je ranjen 1993. godine.
Branko Poljak - bratić
Bratić Branko Poljak 1994. godine kreće u redovnu vojsku da bi poslije prešao i u aktivnu. Pridružio se 7. gardijskoj brigadi Pume, a na Dinari oboljeva od mišje groznice. Jedan od njegovih motiva pridruživanja vojsci je bio osceta očuha Slavka Sokića koji je poginuo 2. lisopada 1991. godine.
Mirko Glavaš (1952. - 1995.) - stric
Pred sam kraj rata, u akciji Bljesak gdje sudjeluje moj otac Štefo Glavaš, sudjeluje i njegov brat, moj stric Mirko Glavaš zvan Tomson (nadimak po otimanju istoimene puške od agresora). Stricu je nažalost u ovoj akciji oduzet život i to na užasan način gdje mu je, ranjenom i nenaoružanom, život nožem oduzeo peipdnik četničke postrojbe.
Razočaranje i napuštanje domovine
Razočaran cijelom situacijom i sustavom, napuštam sve i krećem u borbu za svoj život. Prekinuo sam školovanje i uputio se u nepoznato. Sa 15 godina odlazim raditi na brod i putujem diljem svijeta uz stalno napredovanje, promicanje i doškolovavanje, završavnaje vojnog roka. U to vrijeme upoznajem svoju tada i danas prelijepu Mirelu Relković (sada Glavaš) s kojom imam dvoje prelijepe djece, sina Mihaela (1.7.2002.) i kćer Klaru (19.2.2010.).
Vojni rok sam počeo služiti 12. svibnja 1999. u logistici u Požegi, Zagrebu te Novoj Gradiški. Za vrijeme trajanja vojnog roka radio sam u osiguranju 2. svjetskih vojnih igara te dobio nagradu od tadašnjeg predsjednika Republike Hrvatske, dr. Franje Tuđmana i generala Mate Laušića.
Strastveni sam nogometni navijač Hrvatske nogometne reprezentacije te Liverpoola. reprezentaciju sam pratio svagdje, a u nastavku možete pogledati nekoliko slika od posjete Liverpoolu te posjete utakmica naše reprezentacije.
Liverpool
Hrvatska nogometna reprezentacija